sâmbătă, 20 iunie 2015

Cu ochii dupa stele sau Intalnire cu cosmonautul Dumitru Prunariu

Unul din avantajele de a fi scriitor freelancer este si faptul ca poti sa scrii despre cine iti place, iar mie imi plac oamenii care fac lucruri interesante. Multumirea mea este sa ii intalnesc, sa conversam, sa le aflu povestile.
Intr-o zi calduroasa de mai a poposit in Timisoara nimeni altul decat cosmonautul Dumitru Prunariu- un om care la 28 de ani -tot prin luna mai- isi petrecea zilele si noptile in spatiul cosmic, efectuand diverse experimente stiintifice si experimentand pe pielea sa viata intr-un laborator spatial.
A ajuns la noi in oras la invitatia Profi, care sarbatorea deschiderea a multor magazine. Conferintele sale erau trecut ntr-un program plin de muzica si de artisti si de diverse activitati pentru copii, dar mi-au sarit direct in ochi. Cum era sa lipsesc eu de la asa eveniment?
Nu doar ca n-am lipsit, dar am participat cu maxim interes, am aflat lucruri noi despre spatiu, m-am distrat ascultand tot felul de intrebari de la copiii din sala, apoi am cutezat sa ii iau si un interviu si iata ce frumos s-au combinat placerea personala si partea profesionala :)
Mi-a facut placere sa descopar o prezenta amicala, un om lipsit de pretentia de a fi pozitionat intr-un turn de fildes, asa cum te-ai putea teme din partea cuiva care inseamna ceva in istoria spatiala a unei tari mici. Pentru ca Dumitru Prunariu este singurul roman si unul dintre cei aproximativ 600 de cetateni ai planetei Terra care au avut privilegiul sa ajunga in spatiu.
Interviul il veti putea citi in urmatorul numar al revistei Altfel, din luna iulie.
Acum astept urmatoarea ocazie de a-l intalni, sa ii ofer si un numar din revista. Doar n-o sa-l hartuiesc o singura data.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu